Organizační členění
Oddělení a jejich funkce
V současnosti platí následující organizační struktura oddělení:
Ředitelka | RNDr. Bc. Iveta Tichá |
Doplňování a zpracování fondů | Mgr. Kateřina Adamová |
Doplňování knihovního fondu | Bc. Gabriela Prucková |
Doplňování periodik | Jaroslava Nakládalová |
Multimediální studovna - zpracování a půjčování zvukových knih pro nevidomé a zrakově postižené | Bc. Vlasta Horáčková |
Jmenné zpracování fondů | Mgr. Lenka Hrubá |
Věcné zpracování fondů | Bc. Marcela Stachová |
Ekonomika a provoz | Ing. Radomíra Olšinová |
Úsek správy a provozu | Dagmar Tichá |
Informační technologie | Ing. Dana Calábková |
Knihovní a informační služby | Mgr. Martin Král |
Úsek půjčovních služeb | Alena Krupičková |
Výpůjční pult | |
Volný výběr | |
Německá knihovna | |
AV galerie | |
Fotodílna | |
Úsek meziknihovních služeb | Božena Zdeňková |
Studovna vázaných novin | |
Hlavní studovna | |
Bibliografie | |
Regionální služby knihovnám Olomouckého kraje | Mgr. Olga Macháčková |
Správa fondu a historické fondy | Mgr. Miloš Korhoň |
Studovna historických fondů | |
Úsek správy fondů | Mgr. Jitka Šimečková |
Knihařská a restaurátorská dílna |
zprostředkování výpůjčních služeb pro čtenáře, správa volného výběru a registrace čtenářů, realizuje MVS (meziknihovní výpůjční službu), spravuje německou knihovnu, zajišťuje fotopráce a služby pro zrakově a tělesně postižené, provoz studovny vázaných novin poradenství a informační služby uživatelům knihovny, provádění exkurzí, poskytování výstupů z databází, zpracování bibliografických soupisů (rešerše) pro registrované uživatele, tvorba databáze regionálních článků, vydávání odborných publikací, doplňování a správa databáze regionálních osobností (REGO), provoz hlavní studovny (prezenční výpůjčka novin a časopisů, přístup na Internet, prezenční půjčování tištěných norem a patentů, zpřístupnění norem a patentů v elektronické podobě)více
Doplňování a zpracování fondů (DZF)
Náplň:
Doplňování:
Zpracování:
jmenná a věcná katalogizace domácí a zahraniční produkce dokumentů: monografií, pravých periodik, nepravých periodik (ročenek, aktualizací, iterací), kartografických dokumentů, hudebnin, sborníků a některých dalších druhů dokumentů, např. divadelních programů a katalogů výstav. Revize záznamů a odesílání do Souborného katalogu. Spolupráce s Národní knihovnou na budování databáze národních autorit.
Multimediální studovna - studovna audiovizuálních (AV) médií: poslech audio dokumentů, přístup na internet, multimediální CD-ROM; akvizice, jmenné a věcné zpracování AV médií, urgence povinného výtisku.
Vedoucí:
Mgr. Kateřina Adamová
telefon:
e-mail:585 205 346
katerina.adamova@vkol.czEkonomika a provoz (EKAP)
Náplň:
rozpočtování, správa financí, účetnictví a statistik knihovny. Zajišťuje personalistiku, správu a údržbu objektů. Plní funkci sekretariátu ředitele.
Vedoucí:
Ing. Radomíra Olšinová
telefon:
e-mail: 585 205 391
radomira.olsinova@vkol.czInformační technologie (IT)
Náplň:
automatizace procesů v knihovně, údržba a rozvoj informačního systému, podpora a školení ostatních oddělení.
Vedoucí:
Ing. Dana Calábková
telefon:
e-mail:585 205 355
dana.calabkova@vkol.czKnihovní a informační služby (KIS)
Náplň:
Vedoucí:
Mgr. Martin Král
telefon:
e-mail: 585 205 315
martin.kral@vkol.czRegionální služby knihovnám Olomouckého kraje (RSKOK)
Náplň:
koordinace výkonu regionálních funkcí, zpracování krajské metodiky, statistik, školení a jiné úkoly pro veřejné knihovny Olomouckého kraje
Vedoucí:
Mgr. Olga Macháčková
telefon:
e-mail:585 222 375
olga.machackova@vkol.czSpráva fondu a historické fondy (SFHF)
Náplň:
adjustace knihovního fondu, zajištění vázání dokumentů a ochrany dokumentů, správa historických fondů (rukopisy, prvotisky, staré tisky), podíl na expedici a řazení knihovního fondu ze/do skladů.
Studovna historických fondů.
Vedoucí:
Mgr. Miloš Korhoň
telefon:
e-mail:585 205 387
milos.korhon@vkol.cz